عنبیه شناسی چیست؟

آموزش عنبیه شناسی استاد حسینی

آموزش عنبیه شناسی

مقدمه

امروزه روش های مختلفی برای تشخیص بیماری ها در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی ازاین روشها عنبیه شناسی می باشد.بااستفاده ازاین علم روش تشخیص بیماری آسان شده وهزینه کمتری برای آن صرف می شود.عنبیه شناسی قدمتی در حدود دو قرن دارد.

دراین علم عنبیه فرد مورد تشخیص و بررسی قرار می گیرد.عنبیه بخش رنگدانه دار چشم است وبوسیله رشته های عصبی که از اندام ها  عبور می کندوبه مغز می رسد وانعکاس آنها سبب شده هر یک از اندامها جایگاه خاصی بر روی عنبیه داشته باشند.

با مطالعه و گذراندن دوره تخصصی می توان به این علم احاطه پیدا کردو بیماریها و علائم ایجاد شده در بدن را تشخیص داد.

این روش برای تشخیص و بررسی تغییرات عنبیه و نیز برای کنترل بیماری و روند درمان مورد استفاده قرار می گیرد و صرفا جهت درمان نیست.

با شناخت این علم افراد می توانند در رشته های درمانی خود درمان را آغاز کنند. از این علم پزشکان،دانشجویان پزشکی،روانشناسان،روان درمانگران، روان پزشکان و عطاران استفاده می کنند. همچنین افراد معمولی نیز برای کنترل روند درمان خود از این روش بهره می برند.

تشخیص و بررسی عنبیه با چشم غیر مسلح امر دشواری است به همین دلیل بوسیله دوربین مخصوص عکس مطلوبی را از ان تهیه کرده و با چارت مخصوص عنبیه شناسی تطبیق می دهیم ،با مشخص کردن محل آسیب به کمک چارت پی می بریم که کدام عضو دچار اختلال و بیماری شده است.چارت عنبیه دارای قوانین استانداردخاص خود است که اصول آن بر روی تمامی چارت ها رعایت می شود.

هر عنبیه(چپ واست) چارت مخصص به خود را دارد واین سبب آن است که جایگاه قرارگیری اندام در عنبیه چپ و راست با یکدیگر متفاوت باشد که در ادامه به نحوه آن پی می بریم.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

 

صفحه اینستاگرام مهندسی درمان

جهت اطلاع از دوره های حضوری و غیر حضوری استاد حسینی در اینستاگرام مارا دنبال کنید
دنبال می کنم


آموزش تصویری عنبیه شناسی سطح پیشرفته-استاد حسینی

پکیج آموزش تصویری عنبیه شناسی سطح مقدماتی و متوسط

دیدگاهتان را بنویسید