طب سوزنی چیست و چه کاربردی دارد؟

طب سوزنی چیست؟، آموزش طب سوزنی، طب سنتی چینی، طب سوزنی برای درمان درد،فواید طب سوزنی، خطرات طب سوزنی

طب سوزنی شامل وارد کردن سوزن های بسیار نازک از طریق پوست در نقاط استراتژیک بدن شما است. یکی از اجزای کلیدی طب سنتی چینی، طب سوزنی معمولاً برای درمان درد استفاده می شود. به طور فزاینده ای برای سلامتی کلی از جمله مدیریت استرس استفاده می شود.
طب سنتی چینی، طب سوزنی را به عنوان تکنیکی برای متعادل کردن جریان انرژی یا نیروی زندگی – معروف به چی (چی) – توضیح می دهد که اعتقاد بر این است که از طریق مسیرها (مریدین ها) در بدن شما که با قرار دادن سوزن ها در نقاط خاصی در امتداد این نصف النهارها این انرژی در بدن شما جریان می یابد، و پزشکان طب سوزنی معتقدند که جریان انرژی شما دوباره متعادل می شود.
در مقابل، بسیاری از پزشکان غربی نقاط طب سوزنی را مکانی برای تحریک اعصاب، ماهیچه ها و بافت همبند می دانند. برخی معتقدند که این تحریک مسکن های طبیعی بدن شما را تقویت می کند.

فواید طب سوزنی

چرا طب سوزنی مفید است؟

طب سوزنی عمدتاً برای تسکین ناراحتی های مرتبط با انواع بیماری ها و شرایط آنها استفاده می شود بیماریهایی از جمله:
•    تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی و پس از عمل
•    درد دندان
•    سردرد، از جمله سردرد تنشی و میگرن
•    درد زایمان
•    درد کمر
•    گردن درد
•    آرتروز
•    گرفتگی های قاعدگی
•    اختلالات تنفسی، مانند رینیت آلرژیک

و 100 بیماری دیگر …

خطرات طب سوزنی

خطرات طب سوزنی بسیار کم است، اگر شما یک پزشک طب سوزنی خبره و ماهر داشته باشید که از سوزن های استریل استفاده می کند.
عوارض جانبی شایع عبارتند از درد و خونریزی جزئی یا کبودی در محل وارد شدن سوزن ها.
سوزن های طب سوزنی یکبار مصرف و استاندارد هستند، بنابراین خطر عفونت حداقل است.
افرادی که این علائم را دارند ، طب سوزنی برای آنها پیشنهاد نمی شود:
افرادی که اختلال خونریزی دارند: اگر دچار اختلال خونریزی هستید یا اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، احتمال خونریزی یا کبودی ناشی از سوزن ها افزایش می یابد.
افرادی که ضربان ساز (تحریک کننده قلب) داشته باشید: طب سوزنی که شامل اعمال پالس های الکتریکی خفیف بر روی سوزن ها می شود، می تواند در عملکرد پیس میکر اختلال ایجاد کند.
خانم هایی که باردار (حامله) هستند: برخی از انواع طب سوزنی باعث تحریک زایمان می شود که می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

آمادگی قبلی:

قبل از درمان طب سوزنی نیازی به آمادگی خاصی نیست.

انتخاب یک پزشک

به پزشک خود بگویید که در حال بررسی طب سوزنی هستید. او ممکن است بتواند میزان موفقیت استفاده از طب سوزنی را برای شرایط شما به شما بگوید یا یک پزشک طب سوزنی را توصیه کند.

قبل از انجام درمان با طب سوزنی لازم است که شما یک متخصص طب سوزنی پیدا کنید که تجربیات لازم و علم کافی را در زمیه طب سوزنی داشته باشد

اگر به دنبال یک متخصص طب سوزنی هستید ما به شما دکتر سید علی حسینی را پیشنهاد می کنیم

 

طب سوزنی چیست؟، آموزش طب سوزنی، طب سنتی چینی، طب سوزنی برای درمان درد،فواید طب سوزنی، خطرات طب سوزنی

آنچه در دوره درمان طب سوزنی می توانید انتظار داشته باشید

در طول درمان طب سوزنی، متخصص طب سوزنی سوزن های بسیار نازکی را در نقاط خاصی از بدن شما وارد می کند. قرار دادن سوزن ها معمولاً ناراحتی کمی ایجاد می کند.
هر فردی که طب سوزنی را انجام می دهد، سبک منحصر به فردی دارد که اغلب جنبه های رویکردهای شرقی و غربی را در پزشکی ترکیب می کند.
برای تعیین نوع درمان طب سوزنی که بیشترین کمک را به شما می کند، پزشک ممکن است از شما در مورد علائم، رفتارها و سبک زندگی شما بپرسد. او همچنین ممکن است این موارد را بررسی کند:
•    قسمت هایی از بدن شما که دردناک هستند
•    شکل، پوشش و رنگ زبان شما
•    رنگ صورت شما
•    قدرت، ریتم و کیفیت نبض در مچ دست شما

این ارزیابی اولیه و درمان ممکن است تا 60 دقیقه طول بکشد. قرارهای بعدی معمولاً حدود نیم ساعت طول می کشد. یک برنامه درمانی رایج برای یک بیماری معمولاً شامل یک یا دو درمان در هفته است. تعداد درمان ها به شرایط تحت درمان و شدت آن بستگی دارد. به طور کلی، دریافت شش تا هشت درمان معمول است.

طول درمان با طب سوزنی

نقاط طب سوزنی در تمام نواحی بدن قرار دارند. گاهی اوقات نقاط مناسب از ناحیه درد شما دور است.

پزشک طب سوزنی با توجه به گزارشات شما نقاط و کانال های طب سوزنی را مشخص می کند و در مرحله بعد:

وارد کردن سوزن: سوزن های طب سوزنی به اعماق مختلف در نقاط استراتژیک بدن شما وارد می شوند. سوزن ها بسیار نازک هستند، بنابراین قرار دادن آنها معمولاً ناراحتی کمی ایجاد می کند. اشخاص اغلب آنها را به هیچ وجه احساس نمی کنند.

بین پنج تا 20 سوزن در یک درمان معمولی استفاده می شود. هنگامی که یک سوزن به عمق صحیح می رسد ممکن است احساس درد خفیفی داشته باشید.

دستکاری سوزن: پزشک شما ممکن است سوزن ها را به آرامی پس از قرار دادن حرکت دهد یا بچرخاند یا حرارت یا پالس های الکتریکی خفیف را روی سوزن ها اعمال کند

برداشتن سوزن: در بیشتر موارد، سوزن ها به مدت 10 تا 20 دقیقه در حالی که شما بی حرکت دراز کشیده اید و استراحت می کنید، در جای خود باقی می مانند. معمولاً هنگام برداشتن سوزن ها هیچ ناراحتی وجود ندارد.

بعد از انجام طب سوزنی

برخی از افراد پس از درمان طب سوزنی احساس آرامش و برخی دیگر احساس انرژی می کنند. اما همه به طب سوزنی پاسخ نمی دهند.
اگر علائم شما در عرض چند هفته شروع به بهبود نکردند، ممکن است طب سوزنی برای شما مناسب نباشد

نتیجه گیری:

اندازه گیری فواید طب سوزنی گاهی اوقات دشوار است، اما بسیاری از مردم آن را به عنوان وسیله ای برای کنترل انواع شرایط دردناک مفید می دانند
با این حال، چندین مطالعه نشان می دهد که به نظر می رسد برخی از انواع طب سوزنی شبیه سازی شده به همان اندازه طب سوزنی واقعی کار می کنند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد طب سوزنی در افرادی که انتظار دارند اثربخش باشد، بهترین نتیجه را داردطب سوزنی عوارض جانبی کمی دارد، بنابراین اگر در کنترل درد با روش‌های مرسوم‌تر مشکل دارید، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

اگر علاقه مند به یادگیری طب سوزنی هستید می توانید از دوره های آموزش طب سوزنی استاد حسینی در آکادمی مهندسی درمان استفاده کنید:

 

دوره های آموزشی دکتر سید علی حسینی:

دوره کامل و جامع آموزش طب سوزنی بدن از مبتدی تا تخصصی

دوره آموزش طب سوزنی زیبایی صورت

دوره آموزش طب سوزنی گوش پارت 1

دوره آموزش طب سوزنی گوش پارت 2

دوره آموزش طب سوزنی اسکالپ

دوره آموزش طب سوزنی نقاط اضافی

 

طب سوزنی چیست؟، آموزش طب سوزنی، طب سنتی چینی، طب سوزنی برای درمان درد، فواید طب سوزنی، خطرات طب سوزنی

دیدگاهتان را بنویسید